Email huidige scherm
Bedrijfsadministratie > Menu Bestand > Printen > Email huidige scherm
 

Glossary Item Box

Via het menu Bestand --> E-Mailen is het mogelijk om  documenten per e-mail te versturen.  Het menu Bestand --> Email huidige scherm kan worden gebruikt wanneer een e-mail  verstuurd moet worden met gegevens die op dat moment in een geopend scherm worden getoond.

 

Voorbeeld: Het verkooporderscherm is geopend. Een nieuwe verkooporder voor een klant is ingevoerd en van deze verkooporder moet een orderbevestiging per e-mail verstuurd worden.

 

 

De snelste methode om een document te e-mailen is door gebruik te maken van de Email-knop in de knoppenbalk. Een scherm wordt geopend waarin alle documenten getoond worden die vanuit het geopende scherm per e-mail verstuurd kunnen worden. Mogelijk is een document al aangevinkt. Dit vinkje komt dan uit de systeeminstellingen, de kolom ‘Selecteren’ is daar dan aangevinkt en opgeslagen.

Met behulp van het icoon  kan een voorbeeld op het scherm geplaatst worden. De gegevens zoals deze in de PDF bijlage worden verstuurd, worden in het voorbeeld op het scherm getoond.

Met behulp van het icoon  kunnen de afdrukinstellingen, opgeslagen in de systeeminstellingen, voor deze e-mail nog aangepast worden.

Met behulp van het icoon  kunnen extra bijlages zoals afbeeldingen aan de e-mail  toegevoegd worden. Lees de beschrijving  Emailen voor het toevoegen van bijlagen.

Klik op [OK] om het document daadwerkelijk te versturen. WinTree zal nu alleen het document versturen met de gegevens zoals die op dat moment op het scherm getoond worden.

Gebruik [Annuleren] indien geen afdruk gemaakt dient te worden.

 

De tweede optie is het menu Bestand --> Email huidige scherm. Klik op menukeuze en hetzelfde scherm als bij het gebruik van de Email-knop wordt geopend. Zie bovenstaande beschrijving hoe in het geopende scherm afdrukinstellingen kunnen worden gewijzigd en extra bijlages kunnen worden toegevoegd.

 

De derde optie om de orderbevestiging te versturen is door het menu Bestand --> E-Mailen te openen. Kies in de afdrukgroep Orders het document Orderbevestiging. Klik op [Emailen] en selecteer in het kader 'Selectie' het juiste ordernummer. Klik dan op [OK] en de orderbevestiging wordt per e-mail verstuurd. Indien er geen e-mail adres bekend is of parameter 1035 op waarde 1 staat dan wordt een pop-upscherm geopend. Lees de beschrijving van het pop-upscherm in Emailen.